Två spår och en miniruta

Inne efter en timme i skogen. Två spår på ca 100m samt en mini-ruta gjorde vi. Första spåret så hade jag fått förklarat för mig hur det gick och var Tommy låg gömd. Ouzo fick snabbt upp spåret och sedan tog det fart! Jäklar vad han är snabb i spåret. Jag hakade på men fick hålla in honom för att själv inte ramla. Efter en kort bit så misstänker jag att vi är helt fel, är inte alls den vägen jag fått beskrivet för mig. Ouzo zickzackar fram över ett öppet fält och då är jag övertygad om att vi är fel. Men tänker ändå på att lita på honom, så faktsikt är så viktigt! Och mycket riktigt, bakom en gran låg husse. Tommy sa direkt "Ouzo gick exakt på spåret! Jag hittade inte stigen så råkade bli lite zickzack". Nåväl. Återigen bevisar Ouzo att om det är någonting han kan så är det just att spåra!
 
Vi fortsatte en bit in i skogen där Tommy la en mini-ruta med ett litet föremål (en liten bit papperstråd) i. Ouzo hittade den mycket riktigt efter en snabb genomgång av rutan. 
Bara några meter ifrån rutan la vi ett nytt spår. Jag och Ouzo stog bakom en gran under tiden. Denna gång hade Tommy lagt ut två föremål, en penna och en lypsyl. 
Ouzo får upp spåret och sätter fart! Jag får återigen hålla in honom då det nu dessutom blivit så pass mörkt att jag inte hinner se grenar osv. Pennan hittar han, men nosar bara på den en kort stund sedan fortsätter han. Lypsylen passerade han utan någon markering. Sista 10 metrarna gick genom en rätt tät skog så jag blundade faktiskt den sista biten. Annars hade jag fått alla grenar i ögonen. Ouzo hittade husse och efter lite kamp så gick vi hemmåt! 
 
Någon som har tips på hur man får ner tempot i spåret? Eller ska man helt enkelt bara låta honom köra i sin takt? Vill inte gå on under spåret och "förstöra" då det fortfarande är så pass nytt för oss båda. Men är lite rädd att han ska börja slarva i spåret om han är så snabb! Jag får alltså springa efter. (om jag inte håller in honom med min kroppstyngd)
 
Nu ligger han trött och rätt nöjd och sover! Ska strax börja med lite middag! 
Imorgon jobbar jag 7:15-15 sen åker vi till landet.
 
 
 
/jenny
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss feed
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!