Grillmiddag

Jag hade verkligen hoppas på att få sovmorgon denna dag speciellt med tanke på att Melvin har jag varit tvungen att väcka på mornarna. Men idag bestämde han sig för att vakna kl 7! Frukost i magarna och sedan höll vi oss inne från den stekande hettan. Lekte med bilar och annat skoj. Jag hann även gå ett varv med dammsugaren.

Efter lunchen däckade jag bredvid Melvin när jag nattade honom. Lea väckte mig vid 14;15! Hade inte alls planerat att sova, utan hade en del saker jag hade velat få gjort. Kl 15 var vi bjudna på grillmiddag men jag lät Melvin sova vidare en stund med tanke på att han har tänder på g och inte riktigt varit sig själv de senaste dagarna. Gjorde mig klar och sedan fick prinsen vakna.

Hos Danne så fick Melvin tre bollar att sparka på. Lyckan var total. Morfar och han hade fullt upp. Men han kunde bara bära två, även om det var knappt. Middagen var verkligen lyckad! God mat (grillad lax) och trevligt folk. Barnen kunde roade sig på gräsmattan och Lea åt så hon mådde illa. Melvin åt glass i mängder och hittade en verktygslåda på hjul som nog i hans värld var en bil. ;) Åkte hem runt 19:30 och då hade även Tommy äntligen kommit hem. Melvin och jag tog ett snabb bad och sedan slocknade han efter att ha fått lite välling i magen.

Imorgon blir det att jobba för min del, ringa några viktiga samtal, bl.a. Vegaz veterinär sen kanske vi åker ut till landet.Vi har inte varit där än och det är redan Juni! I mars förra året hade vi redan sovit över.. Men förhoppningsvis blir det att vi som sagt åker ut imorgon och får allt klart. Är ledig på torsdag så vore skönt att kunna åka ut redan på onsdag direkt när jag och Lea slutat.

Nu ska jag försöka få lite sömn innan det är dags att kliva upp!

/jenny
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss feed
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!