Ikea och TBE-vaccin

Blir ett snabbt inlägg innan Melvin vaknar. Så fort han vaknar så ska vi åka en snabbis till Ikea, behöver fyra krukor till mina underbara Aloe växter samt att Melvin ska få sin andra TBE-spruta och Lea sin första. Vi har ju hemskt mycket färstingar på landet och dessutom ligger det i ett högriskområde för just TBE. En billig försäkring att vaccinera sig.
 
Sorgen efter Vegaz gör sig påmind dagligen. Första veckan grät jag varje dag, flera gånger. Jag saknar honom så fruktansvärt. Vet inte vad jag ska skriva, kan inte formulera min sorg i ord. Att veterinären inte skickat in alla papper till försäkringsbolaget gör det inte bättre. Vill bara få hem och kunna begrava min hund. Men det dröjer, eftersom försäkringsbolaget inte kunnat börjat handlägga ärendet än, så får jag inte hämta hem honom. Vill bara få allt klart och kunna gå vidare.
 
Det blev otroligt tomt efter Vegaz, och vi hade inte tänkt skaffa någon ny hund förrän slutet av året, men snubblade över en äldre hanvalp från en av de uppfödarna vi tänkt oss ta nästa hund ifrån, så nu har vi honom på prov. Men det känns så rätt. Än är inga papper skrivna så går inte ut med namn. Men snart hoppas jag! :)
 
Nu ska jag faktiskt väcka lilla Melle och åka iväg.
/jenny
Maja

hoppas verkligen att vovven Ni har nu kommer att stanna kvar och att ni får ett underbart liv tillsammans :)

URL - http://jaktgolden-retriever.blogspot.se/
Skrivet - 2013-06-30 » 19:38:33
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss feed
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!