Ledig regnig dag!

Idag har jag som sagt varit ledig, även Melvin har varit hemma med mig. Tyvärr har det regnat mer eller mindre hela dagen så blev inget parkhäng som jag planerat utan vi har myst hemma istället. Smart som jag är så har jag inga regnkläder hemma utan allt har jag tagit med till dagis.
 
När Melvin sov efter lunchen så passade jag på att plantera om mina Orkidéer som fått sig några rejäla smällar. Både katterna och Vegaz har dragit ner några av dem i golvet ett antal gånger så de var lite ledsna.. Nu är alla utom en i nya krukor med mossa, som tydligen ska vara bra, och växtnäring. Har inte alls några "gröna" fingrar utan där är Tommy duktigare än vad jag är, men detta fick jag ihop. Återstår att se om de överlever.. När Melvin vaknat och fått i sig lite mellis så hämtade vi Lea från fritids. Hon gick till gammelfarmor, som bor i området, en kort stund. Efter middagen passade Lea Melle så jag fick ta en dusch! "Ta den tid du behöver" sa Lea när jag sa att jag skulle skynda mig. Hon är himla omtänksam men hon ska inte ha det ansvaret, så jag skyndade mig ändå och när jag tittade in i hennes rum satt barnen i soffan och spelade spel. Är sånna ögonblick som får mitt hjärta att bubbla över.
 
Nu är det strax dags för mig att hoppa i säng, imorgon blir en såndär jobbig morgon igen. Jobbar dessutom till kl 14 då jag ska bygga om en hel vägg på jobbet. Det är det jag älskar med mitt jobb, ingen dag är den andra lik. Dessutom älskar jag att bygga om och skapa.
 
Nu ska hundarna ut, Vegaz få medicin och göra klart allt inför morgondagen. Börjar få in rutiner nu när man är själv. Tyvärr kommer det bli lite dåligt med bilder, allt ligger på mobilen och kameran, ska bara få tid och ork att lägga in allt. Nu säger jag natti natti!
/jenny
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss feed
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!