Medges ej

Har ni också fått den där paniken när man är och handlar, har kollat saldot på kortet innan man åkt och när man sedan glatt ska betala så skriker apparaten "Medges ej!".. What!? Och mitt i paniken så säger man Alltså jag har pengar, jag lovar.. Så galet pinsamt. Försökte plocka ut beloppet från en bankomat men har glömt koden så det blev ju misslyckat. Ringde sedan till banken och frågade vad som står på. Och de förstod inte heller varför det inte fungerade. Jag löste hela situationen med att lägga handpening eftersom jag som tur var hade med mig lite kontanter och åkte hem, förde över till Tommys kort och åkte tillbaka och betalade. Alltså, haha.. 
 
Påväg hem slog det mig att jag tror att jag tappat bort det kortet någon gång förr (är inte mitt ordinarie betalkort) och att jag spärrat det. När det sedan dykt upp i någon gamal jacka så har man glatt stoppat ner det i plånboken igen.. Jag tror men är inte helt säker att det är så. Hur som haver, jag fick min kamera iallafall. Eller det var Tommy som köpte den åt mig/oss iallafall. 
 
Förutom kortstulet så körde jag och barnen upp Tommy till Fruängen, sedan åkte vi till min mormor där vi bjöds på våfflor till mellis. Var där en stund innan vi packade in oss och åkte hemåt. Nu sitter barnen och äter lite middag, jag väntar då jag fortfarande är mätt efter våfflorna. Så fort barnen är kastade i säng så ska jag tömma en av kattlådorna som behöver lite ny och fräsch sand. Efter det är det min tur att hoppa i säng. Nu kör jag ju solo i en vecka så nu är det upp as tidigt och hinna med att kissa hundar, få upp barn, lämna på skola/dagis och sedan hinna till jobbet.
 
 
/jenny
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss feed
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!