Torsdag

Planerna gick i krash inatt. Melvin fick lätt feber och en hemsk slemhosta. Dessutom så blir han som en frimärke när han blir dålig, ska ligga tätt tätt och om jag går upp på tex toa så vaknar han och blir ledsen. Så han sov bredvid mig, med huvudet i höglöge, och jag fick vara hemma från jobbet, igen. Gick upp kl 6, Lea var vaken så jag tog och gick en sväng med hundarna innan Melvin skulle vakna. När jag kom hem så satt Melle vaken i soffan med Lea och tittade på bolibompa. 
 
Melvin har knappt ätit något sen i söndags, så blev så glad när han druckit upp sin välling och ville ha en macka! Även om han bara åt en halv så verkar det ändå vara påväg åt rätt håll. Pratade med en sjuksköterska på Previa, våran företagshälsovård, om lillplutten. Blir troligtvis hemma imorgon också då hon ansåg att han ska vara så pass pigg att han orkar med dagis. Nu orkar han leka ca 45min-1h innan han lägger sig i soffan och är slut. Skönt nog så är pappa hemma igen på lördag och "tar över". Är han fortfarande såhär så får en läkare titta på honom nästa vecka. 
 
Nu sover Melvin med tre pannkakor i magen (yey!), jag har precis haft hyresvärden här som har mätt tempraturen i lägenheten. Vi har alldeles för kallt så nu får vi se vad som händer. Jag kollar på reprisen av Tunnelbanan som jag missade igår när jag nattade Melle. Sen blir det disken innan det är dags att väcka lilla trollet. 
 
 
/jenny
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss feed
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!