Svensk vinnarutställning 2013

I lrdags var det årets hundutställning, den som alltid är obligatorisk! Melvin hade dock varit vaken några timmar under natten så var inte så utvilad som jag hade hoppats på. Vi kom fram rätt lagom till mässan, träffade Tommys mamma, plastpappa och syster på parkeringen så de tog med sig Lea via entren. Väl inne och på plats så var det snart dags. Ouzo var lite stressad när vi kom in men vilken hund blir inte det i den miljön? Men efter några minuter så var det lugnt igen. Jag böt om och värmde upp Ouzo. Han kändes riktigt bra, men jag la ribban att vi skulle ha kul och att han skulle sköta sig. Sjävklart var det nästan så Ouzo och Valles bedömning krockade. Så när Ouzo var klar så var det bara springa till Faraohundsringen och ta Valle. Hur gick det då för Ouzo? Han blev trea i sin klass med exc och en jätte fin kritik, jag är jätte nöjd! Han stod som en klippa och tog inte ett enda galoppsteg! 
 
I faraohundsringen så kom jag när championhanarna var inne, så det var på håret att jag hann. Valle var såklart jätte duktig, som alltid och fick exc med ck och hamnade sedan precis utanför bästa hane placering. Sedan fick han möta tiken om tävlan om bästa veteran och det tog han också hem. Så var bara bli kvar och vänta på finalerna. Melvin sov i vagnen så när hundarna var klara så gick jag och Tommy själva en stund och shoppade, utan barn! 
 
Hittade äntligen en liten trimväska/neccesär som jag kan ha alla Ouzos prylar i. Är mycket smidiare att ha alla utställningssaker i en och samma väska. Köpte några rullar skitpåsar, ben, godis, leksaker och lite annat smått och gott. Ouzo äter ju mängder med ben, minst ett om dagen. Så nu har jag väl inhandlat för, hum, en månad.. :/ 
 
Nåväl, Tommy och barnen åkte hem. Jag stannade kvar med mamma för att visa Valle i finalen. Blev en enorm väntan i uppsamlingsringen men när vi väl fick gå in i finalringen så var det fart. Valle är så vältränad så han vet exakt hur han ska göra. Vi blev först utplockade bland de 10 bästa av 72st!! Sedan fick vi springa ett varv innan han plockade ut 4 stycken för placering. Där tog det slut för oss. Men jag är nöjd att ändå ha blivit utplockad! 
 
Jag och mamma tog sedan en snabb shoppingrunda innan vi packade ihop. Jag hade personalfest direkt efter mässan. Så mamma var snäll att hon körde dit mig. Fick byta om i bilen.. ;) En trevlig kväll med alla fantastiska kollegor. Med tanke på den sömnlösa natten och långa dagen på mässan så hämtade Tommy mig vid 23 så blev inte en så jätte sen kväll, som jag hade tänkt från början.
 
Trönderjyckens Ouzo 
 
/jenny
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss feed
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!