Träning i industriområde

Igår jobbade jag til kl 16. Ett samtal med chefen med bra feedback. Finns alltid saker man kan förbättra och nu känner jag mig ännu mer taggad att prestera ÄNNU bättre. Byter ev avdelning vid årsskiftet. Avdelningsledarna sliter i mig från två olika håll, och det är alltid kul att höra att man är efterfrågad på sin arbetsplats. Nu blir det dock en ny avdelning med nya utmaningar och nytt "team". Spännande om det går igenom.
 
Igår efter jobbet stannade jag till på Arken för att plocka upp kattmat och sand som skänktes till en tjej här i södertälje som hjälper hemlösa katter. Köpte en stor stålbur till Ouzo. Han kan inte ligga i tygbur då han går iväg med buren. Kom hem, fick kasta i mig middag och byta om innan jag och Ouzo drog iväg på patrullhundsträning.
 
Ouzo går från klarhet till klarhet. Han blir duktigare och duktigare nu när han börjar förstå vad han ska göra och prestera. Vi var denna gång i ett industriområde. Först så körde vi en jätte kort patrullering med en figurant som låg gömd precis intill kanten, inga problem för Ouzo. Vi mätte ut en 100m sträcka som vi skulle gå på 3min. Första gången gick jag på 4min och några sekunder, andra gången gick jag på extakt 3 minuter, på sekunden!
 
Sedan körde vi patrullering inne i området två gånger, en gång en kortare och en gång en längre och svårare. Ouzo tog bägge. Första visste jag var personen låg, andra gången hade jag ingen aning och kändes lite fel när Ouzo drog in bland massa bråte, men mycket riktigt så låg det en människa mitt bland allt skräp. Duktiga hund! 
 
Nu ska jag strax åka och jobba några timmar, sedan blir det en kort hundträning utanför jobbet innan jag åker hem. :) 
 
 
Jag var lerig typ överallt efter gårdagens träning!
 
/jenny
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss feed
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!