Sjukstuga

Melvin har inte varit många dagar på dagis sedan inskolningen var klar. Förra veckan gick han endast tre dagar och denna vecka var han bara där i måndags innan han fick feber igen. Inatt vaknade han och skrek/grät varje timme så på morgonen när det var dags för mig att gå upp så stängde jag av klockan i sömnen.. Vaknade kl 7 av Tommy petade på mig.. Slängde på mig kläder, frukost och sprang till bilen. 15 minuter sen men har så underbara chefer att jag kunde jobba en kvart längre. Tommy bokade tid till Melvin på vårdcentralen eftersom vi misstänkte att det var öronen igen. Han avslutade sin pecillinkur mot öroninflammation i måndags och febern kom tillbaka på tisdagen. Samt att under natten så blev det bättre när han satt upp men så fort han la sig ner så blev han hysterisk.. Tommy och Melvin åkte till vårdcentralen och där såg man att han fortfarande är röd i öronen men i höger öra så hade det samlats vätska.. Så ny medicin utskriven.. Sedan hoppas jag mini-prinsen får vara frisk!!
 
Nu på kvällen så fick Melvin sin medicin, ipren, näsdroppar och nässpray innan han fick lite välling i magen och slockande direkt i min famn. Älskade unge! Jag är helt slut efter en piss natt.. Är så beroende av min sömn.. Så nu ska jag pallra mig ut med hunden, borsta tänderna och krypa ner i sängen.
/jenny
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss feed
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!