Ett sista farväl

De senaste dagarna har jag inte fått mycket tid över till annat känns det som. När Melvin väl har somnat på kvällarna så har jag varit så slut att jag somnat direkt.Men idag har jag fått sova under tiden Melvin sov på dagen så känner mig lite piggare.
 
I tisdags var det begravning i Huddinge. Min "extra" mormor/farmor som jag bott granne med i hela mitt liv gick bort i mellandagarna 95+ gammal. Jag har många fina minnen bevarat både på foton och i tankar. Det var en relativt basic begravning med endast de närmaste, där inräknades även vi. När begravningen var slut så åkte jag och Tommy upp till Täby och köpte vagnen. Blev först ett stopp på¨donken för att få lite lunch i magarna. Melvins mat stod kvar hemma på diskbänken. Suck! Jag som aldrig glömmer någonting till Melvin.. Nåväl, han fick avskalade och delade nuggets. Han åt med god aptit men det känndes verkligen inte bra att ge en ettåring donken!! Men han överlevde ett donkenbesök.
 
Igår var vi hemma hela dagen. Melvin och jag lekte, myste, åt och sov. Det var svinkallt och snöade så jag hade ingen större lust att gå ut. Enda promenaden vi fick var när vi hämtade Lea från fritids. Men ibland får man ha lata dagar.
 
Idag har vi haft en utflyckt till BVC. Melvin fick aldrig sin ettårs-spruta på senaste besöket då han var dålig så den fick han idag istället. Vi tog bussen upp då jag såg min chans att faktiskt testa att åka buss själv. Sedan jag fick ångesten när Melvin var 4,5månad så har jag inte vågat åka buss utan att ha en "back-up". Oftast har det räckt att veta att Tommy är hemma och kan hämta mig om det skulle behövas. Men idag hade Tommy tagit bilen så var antingen gå upp eller ta bussen. Och i denna kyla plus att Daisy var hemma så blev det bussen. Det gick bra iallafall. Melvin fick en spruta i vardera ben och det blev lite tårar, men med lite avledning så var det glömt! Dock fick inte barnmorskan sätta på något plåster! Då putta han undan hennes händer. Snutte! Blev lite lek i väntrummet innan vi tog bussen hem och åt lite Amerikanska pannkakor till mellis. Efter en timmes vila så var det full rulle fram tills det var dags att sova.
 
Nu ska jag glo lite på HMs onlineshop och se om man kan hitta någonting innan rabattkoden går ut.
 
 
Vila i frid, Svea Albertina Andersson <3
/jenny
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss feed
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!