VAB

Idag har jag tagit VAB för Lea för första gången. Hon har feber runt 38 så fanns inte så många alternativ. Blev lite struligt att anmäla det till försäkringskassan eftersom hon inte är mitt biologiska barn och jag har ingen vårdad om henne. Men efter att ha suttit i över 30minuters telefonkö så löste sig allt. Hoppas jag. Imorgon har hon skolavslutning och eftersom hon fortfarande inte är helt bra så frågade jag fk om hon fick gå på skolavslutningen som är på 30min, och det sa dom inte skulle vara några problem. Kände att det var bättre att fråga eftersom man aldrig vet hur petiga dom är.. Hon som verkligen längtat till avslutningen!
 
Melvin väckte mig 7:45 och Lea klev upp strax efter oss. Frukost i magarna sedan gick jag med Melvin till dagis. Tänkte sedan passa på att tok-röja här hemma då Tommy åkte ut på sjön igår och hann aldrig städa undan. Så där stod jag igår, med allt. Bara bita i det sura äpplet. När jag kom hem så satte jag mig bredvid Lea i soffan som glodde på film och kände hur luften bara gick ur mig. Jag var SÅ trött. La mig på sängen och slocknade. Hade ställt klockan så jag bara skulle ligga max en timme. Vaknade och var lika seg som innan och det har hållt i sig hela dagen. Har i alla fall orkat dammsuga, tvätta, röja undan all disk (som märkligt nog hittat tillbaka) och planterat om min ena Orkidé som kräket Vegaz hade ner under natten.
 
Efter middagen gick barnen och jag ut en kort stund. Vi behövde få lite frisk luft och Vegaz behövde få komma ut och bli lite trött i skallen. Barnen tog sedan ett bad tillsammans och nu sussar de gott. Ska strax krypa ner bredvid Melvin som ligger på Tommys sida. Får se om jag lyfter över honom till sin säng eller om han får ligga kvar i natt.
 
Vi får se vad morgondagen bjuder på och hur barnen mår. Melvin har kvar sina konstiga utslag, även om de nu bara är begränsade till benen, fötterna och fotsulorna. Blir nog att ringa vc igen, inte för att de hittade något sist men känns inte så bra att han gått med utslag i snart en vecka.
 
Nu säger jag god natt!
/jenny
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss feed
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!