Välkommen lilla Vegaz!

Jag vet att denna lilla blogg blir lite väl mycket bortprioriterad just nu.. Försöker få tid men är sällan man orkar slå igång datorn när Melvin har somnat. Oftast somnar jag lika fort som honom. Ibland önskar jag att dygnet hade fler timmar.. Är så mycket man vill få gjort men så lite man hinner med. Nog om gnäll..
 
I söndags hämtade vi hem våran nya lilla prins, Vegaz (Nicole's Vegaz). En schäferpojk på då precis 8 veckor. Tanken är att han i framtiden ska bli min arbetskollega som patrullhund inom Försvaret. Han har varit här i snart tre dygn och det går faktiskt riktigt bra. En omställningen med en liten valp i hemmet men det går verkligen bra. Vi är snabba med att gå ut med honom så majoriteten av alla rastningar har skett utomhus. En riktigt duktig kille på att hitta saker är han också. Gammalt fruktskal, pappersbitar och vad nu allt han hittat ute som han stolt springer runt med. Och det mest skrämmande med det är att det är sjukt SJUKT hur mycket skit folk slänger ute i naturen. Går dessutom bara ute på gräsmattan utanför dörren. För att inte tala om allt äckligt hundbajs som dyker upp nu när snön smälter.Yeck..
 
Idag efter jobbet mötte jag upp Tommy och hundarna som hade gått till skogen (Vegaz fick sitta i hussen trygga famn dit). Vegaz hade skit skoj och till och med Daisy BUSADE med honom. Hon som inte varit överförtjust i ett litet "äckel" som biter henne i öronen osv.. En kort tur i bilen blev det också. Vegaz hade tagit sig över till Daisy (Gallervägg imellan) och låg tätt intill henne och sov.
 
Melvin och jag tog ett bad under kvällen. Han var riktigt sur och grinig nästan hela kvällen. Eller så fort han inte fick som han ville så slängde han sig på golvet och skrek/grät.. Trots? Och jag som är så elak och inte kan låta bli att småskratta när han spelar dramaqueen.. Haha.. han är så SÖT! Men misstänker att det kan vara någon tand på g. Melvin är nästan alltid glad! Och är han inte det så är det någonting fel.. Trollungen min..
 
Nu är det dags för mig att sova! Inga bilder tyvärr då alla ligger i mobilen. :)
 
 
/jenny
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss feed
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!