Magsjuka och födelsedagsfirande

Ligger hemma och är magsjuk. Behöver inte gå in på vidare detaljer. Fyfan säger jag bara. Så länge jag sitter eller ligger blixtstilla så är allt relativt lugnt. Hundarna fick en kiss utanför porten, Vegaz fick springa lös så han fick bli av med lite överskottsenergi. Så fort vi kom in så fortsatte han att springa och jaga katterna. Han och Daisy fick ett varsit grisöra-slice så han ligger nu kroncentrerad och tuggar på det. Snart kommer Tommys syster och hämtar honom för en promenad så då blir han förhoppningsvis lite tröttare. Nexus har blivit Vegaz nåldyna, han har små sår över hela huvudet och magen. Han är alldeles för snäll och säger inget när Vegaz ligger och tuggar på honom. Så nu har vi börjat gå imellan.
 
På självaste valborg fyllde Lea 8år. Hon fick en mini-dator av oss, farfar, gammelfarmor, mormor och morfar (mina föräldrar). Kan säga att hon blev överlycklig! Igår hade vi lite kalas för släkten och hon fick lite annat skoj som kommer senare. Tror Lea blev väldigt nöjd över sina presenter. Hon blev nog mindre glad över hur hennes eget kött och blod som vanligt sviker henne. Ett kort som avslutades med "älskar dig! Saknar dig!" känndes som ett rent påhitt och Lea småskratte lite. Är över ett år sedan hon fick ett telefonsamtal och snart tre år sedan hon såg personen. Det som känns bra är att Lea har bildat sin egen uppfattning och bryr sig inte speciellt mycket längre. Det är en person hon inte längre vill ha något att göra med. Oavsett vad Lea vill i framtiden så står både jag och Tommy bakom henne. Hon har blivit sviken gång på gång och då har det varit vi som stått bakom och tagit emot henne och hjälpt henne upp igen. Det jag verkligen inte kan förstå är hur man kan göra allt som den personen gjort mot sitt eget barn. 
 
Hur som haver, Lea fick en kanon bra födelsedag och kalas med personer som älskar och bryr sig om henne.
Nu ska jag stax försöka äta lite lätt lunch och få iväg Vegaz med Madde.
 
/jenny
Maja

hej Vacker!

jag vill se mer bilder på dina bebisar! alla bebisar :=) dem med 2 och 4 ben hehe
hoppas allt är bra med dig, saknar dig massor vännen.
kram


Skrivet - 2013-05-06 » 10:27:32
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss feed
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!