Tävlingslydnadskurs

Igår var första gången på grundkursen i tävlingslydnad som jag och Ouzo går. Målet med kursen är att kunna starta i lydnadsklass ett. Jag har satt ribban att JAG ska kunna alla moment och veta hur jag ska träna in allt. Sen får tiden utvisa när vi startar för första gången på lydnadsplanen. 
 
Ouzo är i en rätt flamsig period, mycket hormoner som spökar. Daisy ska snart börja löpa och tror Ouzo har en del att hålla reda på. Men när han väl koncentrerade sig så gick det kanonbra! När han inte förstår vad vi ska göra så blir han som en studsboll men när bollen trillar ner så går det kanon. Snabblärd är han. Ouzo är inte ens ett år så vi körde korta övningar och varvade med mycket lek och pauser. 
 
Vi gjorde bara två övningar igår. Stadga- Att hunden ska lära sig vara still i väntan på nytt komando med störning. Så ibörjan så var det bara att han skulle sluta hoppa och belöna när han faktsikt stod still. Väldigt basic. 
 
Fot- Få in ett bra fot. Blev lärd en ny teknik/inlärning, som jag faktiskt aldrig hört talas om. Men det verkar fungera bra och blir ett mer naturligt sätt tycker jag. Man backar och hunden går emot en, så belönar man när hunden är vid fotposition, med nosen bakåt. Dvs fot åt fel håll. Är inte den bästa på att förklara. Haha.. Men vi testar och hoppas att det fungerar. 
 
Nu har vi lite olika läxor tills nästa vecka. Jag är så sjukt taggad. Tycker detta är jätte kul och ska bli se hur långt jag och Ouzo kommer ta oss. 
/jenny
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss feed
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!