Nära döden

Här hemma har vi varit sjuka i omgångar sedan årsskiftet, varje vecka har någon blivit sjuk. Melvin är väl den som drabbats hårdast. Vi föräldrar har klarat oss bäst. Jag är så trött på snor, hosta, kräks, diarré och ja allt.. Jag har missat så mycket på jobbet, fått byta avdelning pga för hög frånvaro "VAB" (även om jag inte fått den anledningen så vet jag att det är så) och allt känns bara pissigt. Nu bygger vi om och det är det absolut roligaste jag vet. Att få skapa, förändra och förnya. Varit "ansvarig" för att bygga flera väggar, och vad händer? Melle sjuk, Tommy blir sjuk på jobbet och fick gå av båten i fredags. 

Vad händer idag? Jag får avbryta och åka hem pga så kraftiga magsmärtor att jag trodde jag skulle dö. Sätter mig i bilen och känner bara att det är så jävla lång väg hem (15-20min). Hinner knappt ut på motorvägen innan jag känner hur magen vänder sig. Hinner få upp en hundbajspåse ur fickan och pecis stanna i en SOS-ficka längst kanten innan ja, jag spyr som en gris. Lyckas ta mig ur bilen och ligger sedan över vägräcket i diket i ca 45min och önskar att jag vore död. Ringde till Tommy för att se om han kunde få skjuss och köra hem mig och bilen, men Melle var också dålig och ingen kunde köra upp honom. Ringde och väckte mamma så hon och pappa skulle komma. Lägger mig i bilen och efter en stund släpper den värsta smärtan så bestämmer mig att försöka köra hem den sista biten. Jag lyckades ta mig hem. Arbetskläderna åkte i tvätten då de inte var rena om man säger så.. La mig i sängen och bara vilade. Det som slog mig sen var att inte en enda bil stannade. Men så är det väl i dagens stressade samhälle. Inte för jag ville prata med någon. Men medmännsklighet är aldrig fel..

Dagen har iallafall flytit på utan fler olyckor. Tror dock att det måste varit dåligt pålägg då den mesta magsmärta försvann när jag låg där i diket. Jag ropar inte hej än.. Magen är öm. Får se hur natten blir. Barnen ska i säng strax (sportlov) och även jag ska i säng. Ska kissa flickorna utanför dörren så får Tommy gå med gänget innan han lägger sig. 



/jenny
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss feed
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!