Händelserik dag!

Händelserik dag för min del. En aning skräckblandad förtjusning.. Återbesök hos läkaren på vårdcentralen som skickade mig vidare till akuten med misstänkt propp i lungan. Hoppade inte av glädje av den misstanken.. Han sa att han inte trodde det, men att det ändå inte gick att utesluta då jag hade hög puls och jobbigt att andas. Så jag och Lea fick hänga på akuten medans Tommy hade två bokade möten. Läkaren hade skickat en remiss så gick rätt fort ändå. In direkt på ett rum där man tog prover, sen bort till övervaket där jag fick ligga med lite slangar lite här och var. Efter ett tag blev jag flyttad igen och där togs nya prover. Fick en syrra som dessutom inte kunde sticka så hon nöjde sig med bara tre rör blod, fast det skulle vara fyra, för hon satte nålen så illa. :/ Ett prov från handleden också, så har ett stort snyggt blåmärke som gör ont som tusan! Fick senare svar att ena blodprovet visade helt normala värden och då kunde man utesluta propp. Så då fick jag åka hem! Anledningen att jag har så tungt att andas beror på att jag har en virusinfektion (en helvetes förkylning!) som hållt i sig i över en vecka nu. Så blev sjukskriven två veckor och ska bara vila så kroppen får återhämta sig ordentligt! 

När vi var klara så hämtade vi Melle på dagis sen åkte vi en sväng till stranden. Lea och Tommy badade (och hundarna såklart!) undertiden Melvin sov på filten i skuggan och jag satt bredvid. Efter middagen så hjälpte vi Lea att rensa i hennes rum. 7 soppåsar senare var vi klara! Jävlar vad skräp den damen samlar på sig.. Men skönt att få ordning då vi flyttar om en månad och det underlättar all packning!

Nu måste jag sova! Imorgon lär Melvin vakna tidigt som vanligt. :) 



/jenny
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss feed
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!