Mål 2014

Sitter vaken i köket ensam medans alla andra ligger och sover. Jag och Ouzo skulle gå en promenad men mötte vildsvin efter en kort stund så vi vände och gick hem. Har funderat lite över det gångna året och året som nu kommer. Jag har inte satt några nyårslöften men däremot mål som jag strävar efter att uppnå. 
 
- Utbilda mig till nagelteknolog.
 
Har alltid varit en stor dröm och intresse för naglar har jag alltid haft. Nu den senaste tiden har väl inte utrymme funnits på samma sätt som tidigare. Men nu tänker jag inte vänta längre. Har tittat på olika utbildningar, finns vissa för under 10000:- men när man läser så känns det lite som "bluffobåg". Det ligger ingen utbildning i det hela, alltså man lär sig bygga naglar men allt annat runt om kring utesluts dvs lära om sjukdomar, hygien, anatomi och annat som är så pass viktigt. Har hittat en utbildning som ligger på 20000:-, där ingår allt samt både teoretisk samt praktiskt prov för att bli godkänd och få sitt diplom. Den startar nu i januari. Om allt löser sig pengarmässigt så hoppar jag på den. 
 
- Att Ouzo blir godkänd som patrullhund och vi tillsammans blir godkända som Tjänstehundsekipage! 
 
Utbildningen startar nu under våren. Men krävs förutom övningstillfällerna att träna hemma också. Så lär bli ett fullspäckat schema. Måste även gå en grundläggande militärutbildning på två veckor. Hur jag ska klara mig borta från Melvin i två veckor vet jag inte. Blir förhoppningsvis inte en utbildning så långt bort så känns det nog lite bättre i hjärtat. 
 
- Börja träna Thaiboxnig.
 
Är min sambo som vill börja och varför inte bara haka på? Man blir både vältränad, får bättre konditon och jag lär lätt kunna försvara mig om jag blir överfallen ute. Jag är däremot extremt rädd om ansiktet så när vi nu tränar hemma och Tommy slår så står jag oftast och blundar. Han slår inte mig alltså, utan på sånnadär kuddar som jag håller med händerna, vid ansiktet. 
 
Det ett är väl mina mål jag har. Sen ingår ju även att vara en bra mamma, partner, vän och djurägare. Men för mig är det saker man alltid strävar efter. 
Nu ska jag göra lite frukost och börja väcka pojkarna som fortfarande sover. Lea har precis vaknat och gör mig sällskap!
/jenny
Dan Goldman

Hmm... eferfrågde ju strategin på FB.. och vips så kommer du med den...:-)
Nu återstår nästa fas...
GENOMFÖRANDE !!!
LYCKA TILL !!


Skrivet - 2014-01-01 » 10:36:02
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss feed
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!